duminică, 25 noiembrie 2018

De ce Catedrala si nu altceva?

N-am mai scris de ceva timp (uitasem la un moment dat ca il mai am), asa ca m-am decis sa imi spun si eu parerea.

Ma tot uit ca azi s-a sfintit Catedrala Mantsiuirii Neamului si deja sunt multi contestatari. Am vazut ca tot anul asta Finlanda isi serbeaza centenarul si au construit o biblioteca pentru cultura viitorului (cel putin asa zic o parte din ziare, mai mult sau mai putin tabloide). Stau si ma gândesc: Piata Unirii se afla la o statie de autobuz de Biblioteca Nationala, la o statie de Catedrala Patriarhala (ma rog, se poate merge prin Dealul Mitropoliei sau de la statia 11 iunie) si la cativa pasi de Centrul Vechi. Cati din cei care contesta Catedrala au ales sa earga la Biserica sau la Biblioteca (si nu la cele nationale, ci la cea de cartier)? Mult mai putini decat cei care merg in Centrul Vechi.

Pe multi (toti?), când spui nunta, intreaba la ce biserica se merge, si nu de la ce stare civila se pleaca.

De unde atata ipocrizie? Vrem spitale, scoli sau orice altceva decat biserici, dar le utilizam?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu